divendres, 9 de juny del 2017

Claude Monet



Claude Oscar Monet; va néixer a París (1840 - Giverny, 1926). És un pintor francès de figura clau del moviment impressionista. Les seves inclinacions artístiques van néixer del contacte amb Eugène Boudin a Le Havre, les excursions al camp i la platja durant la seva adolescència van orientar el posterior desenvolupament de la seva pintura.

A finals dels anys 1860 Monet va començar a centrar-se en observar la natura i en pintar-la per tal de captar l´efecte de la natura.


Claude Monet: La urraca


Monet es va decantar per un paissatge boscós plè de neu, la seva intenció en aquest quadre era expressar molta fragilitat i armonía a través de les formes i els colors.

Podem apreciar que en aquesta obra hi predominen colors clars que transmeten molta pau com el blau cel, el marró clar, el blanc, un lleu tó ataronjat... També va decidir incorporar-hi un animal de caça fàcil i molt fràgil com és una garsa,el  qual ajudaría a transmetre aquesta sensació d´armonía.

En aquest quadre, Monet, va donar-li més importància a la percepció que no pas a la descripció del paisatge. Veiem que també hi juga molt amb la llum i les ombres i que aconsegueix fer una obra molt completa.


La meva opinió d’aquest quadre  és que em transmet pensaments i records positius sobre la meva infància ja que em recorda quan anava de vacances a la neu amb la meva família. M’agrada ja que és lluminós i amb una ullada puc percebre clarament el dibuix i el que vol transmetre.

Fonts: http://www.elcuadrodeldia.com/post/155109108963/claude-monet-la-urraca-1868-1869-%C3%B3leo-sobre
http://www.musee-orsay.fr/es/colecciones/obras-comentadas/busqueda/commentaire_id/la-pie-347.html?no_cache=1
https://eljardindegiverny.wordpress.com/2011/02/06/la-urraca/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada